این مقاله با هدف بررسی کتابخانهای (توصیفی) در زمینه موضوع فعالیتهای اثربخش یادگیری ریاضی در مقطع ابتدایی میباشد. در ابتدا مطالبی در مورد اهمیت ریاضی و حساب در زندگی روزمره واهداف آموزش ریاضی در دورهی ابتدایی، تعریف علم ریاضی، نظریههای مختلف و تأثیرات نظریههای رفتارگرایی و سازگرایی بر آموزش ریاضی، علل اختلالات در فهم ریاضی، اصلاح کجفهمیهای ریاضی و راههای پیشنهادی در زمینه روش تدریس مؤثر برای ریاضی،راهکارهایی برای علاقهمند کردن فرزندان به ریاضی برای والدین مورد بررسی قرار گرفته است.
کلمات کلیدی: علم ریاضی،رفتارگرایی، ساختوسازگرایی، اختلالات یادگیری، آموزش مؤثر"در جامعهی کنونی خوب زیستن نیازمند تواناییهای انتخابگری،استدلال، تصمیمگیری وحل مسئله است. آموزش و پرورش رسالتی بزرگ در ایجاد چنین تواناییهایی دارد. از دیدگاه برنامهریزان، ریاضیات یکی از مواد درسی است که آموزش و فراگیری آن در جهت انجام دادن چنین رسالتی،ضروری است پرورش قدرت تفکروخلاقیت حداقل انتظاری است که از آموزش ریاضی مدنظر است" (لوری و وایتلند 2000،صمدی، 1387، ص80).
بازدید : 1218
سه شنبه 19 اسفند 1398 زمان : 20:46